Who-special op Mojo-site

Mojo besteedt uitgebreid aandacht aan The Who in hun magazine (het magazine verschijnt zelfs met twee verschillende Who-covers), maar ook op hun website zijn allerlei artikelen te lezen over de band. Klik hier bijvoorbeeld voor een epistel door Eddie Vedder over Pete, waarin Eddie zegt dat Pete’s stem een deel van zijn DNA is. “Pete and Roger both called after Roskilde. I was apoplectic, I was in the foetal position, I was a hundred feet underwater and I didn’t know where the surface was, but they were at least able to get me up to the top without getting an embolism. I’ll never forget that“.

Klik hier voor een artikel over de psychedelica in de jaren ’60, geschreven door Danny Eccleston en de rol van The Who Sell Out hierin. Een overzicht van de 15 merkwaardigste Who-tracks is hier na te lezen. Foto’s van de band uit 1967, gemaakt door Tom Wright, zijn hier te bewonderen. En mocht je in de UK wonen en zin hebben in een prijsvraag, waarbij je een exemplaar van de Deluxe Edition kunt winnen, klik dan voorzichtig hier.

0 thoughts on “Who-special op Mojo-site

  1. Wat de “weirdest Who song” betreft:
    “Cache Cache” (de nummer 1) vind ik een erg goed nummer, maar volgens mij ben ik de enige. In mijn ogen zijn nummers als “Dogs Part 2” en vooral “Waspman” toch nog wel wat “weirder”.

    En wat de Who-site betreft: geen idee hoe het zit met het gratis zijn. Ik wacht even op een officixc3xable melding van hen.

  2. …en wat dacht je van “I’ve been away”? {de sessie waar de heren Daltrey en Townshend om een of andere reden niet bij waren!] Ik denk dat John toch wel verantwoordelijk was voor de weirdste who songs.

  3. Weird, maar: wel leuk! Bij de recente overvloed van re-releases had ik eigenlijk ook wel een deluxe versie van ‘The Ox’ of zoiets verwacht. Idee?

  4. Leuk lijste. Doet me beseffen dat The Who wat rare muziek heeft gemaakt door de jaren heen, Endless Wire inbegrepen. Naast de voorbeelden in het lijstje zijn er inderdaad nog een stuk meer die in aanmerkig zouden komen.

Geef een reactie

