Concert Roger in Lokeren (30 juli)

Gisteravond trad Roger op tijdens de Lokerse Feesten in het Belgische Lokeren. Roger speelde anderhalf uur, in plaats van de gewoonlijke twee en een half. Hij moest podiumtijd inleveren voor de band OMD (in een vorig leven bekend van hits als Enola Gay en Maid Of Orleans).

"Omdat dit een festival is en hier mensen van alle slag zijn, zullen we uittreksels uit 'Tommy' brengen", aldus Roger.

Setlist:
I Can See For Miles
Pictures of Lily
Days Of Light
Gimme A Stone
Freedom Ride
Overture / It's A Boy
1921
Amazing Journey / Sparks
The Acid Queen
Pinball Wizard
Tommy Can You Hear Me?

Smash the Mirror
I'm Free
Tommy's Holiday Camp
We're Not Gonna Take It
Who Are You

Behind Blue Eyes
My Generation
Goin' Mobile
Young Man Blues
Baba O'Riley

Het Nieuwsblad en Nu.nl hebben foto's. De Belgische zender TV Oost heeft een reportage.

Berichten in de media:
Het Laatste Nieuws – "OMD steelt Roger Daltrey's podiumtijd"
Focus.be – "Recensie"
GoDi: OMD – Roger Daltrey – Daan: Lokerse Feesten

0 gedachten over “Concert Roger in Lokeren (30 juli)

  1. Wat hierboven staat klopt niet, OMD kwam namelijk na Roger dus het kan nooit zijn dat OMD te lang door ging. Bovendien stond Roger ook precies geplanned vanaf 21.30 uur en was het va tevoren al bekend dat het een lorter concert zou worden.

  2. Goed concert! Toch had ik liever Tommy volledig gehoord. Ik – en ik ben een grote Who-fan – zit niet te wachten op onzin als Gimme a stone en Freedom Ride. Tommy duurt normaal gezien iets meer dan een uur. Tijd zat dus om daarna nog uit te pakken met de grootste Who-hits. Beter ware inderdaad geweest om OMD in de prullenmand te stoppen. Wat een kutmuziek.

  3. Ik was ook teleurgesteld dat niet heel Tommy werd gespeel..en het eens met Paul..die eerste nummers hadden van mij achterwege mogen blijven.. Mijn vakantie notabene aangepast rondom dit concert..
    Gelukkig maakte de compilatie veel goed (en de andere Who hits)

  4. Nou ik vond het prima zo. Kzit niet zo op het hele pakket met nummers als Salky Simpsons te wachten en wat we nu zagen was een druisen set met een Roger die er zin in had en een bevlogen band. Veel jong publiek tussen de Who-fans en een gesloofd entourage daar. Nooit verwacht Daltrey nog een keer in een dorp te zien. Het was ook weer gezellig met THE Dutch Mob vooraan. Gied om nummers al Goin mobile en Young man blues, I can see for Miles eens life t horen

  5. Mee een Rene, dit was echt een goed concert, niks op af te dingen! Roger was zowiezo bevlogener dan de laatste keren met the Who en dat alleen al was fijn om te zien. En ja dat hij is wat andere nummers speelt verdient eigenlijk alleen maar lof! Het is nl geen who show maar Roger solo. Ik vond het niet erg dat ze delen van Tommy speelden ook omdat je daardoor nog een hoop andere lekkere who nummers kreeg voorgeschoteld. En wat ik nog mooier vond was dat ze niet the Who kopieerden maar hun eigen versies ervan hebben gemaakt zonder het origineel onrecht aan te doen!

  6. Lokeren wat een feest! Helemaal eens met bovenstaande reacties. Wat een lekker relaí festival (nooit eerder van gehoord terwijl het al de 37e editie was). Om kwart voor 8 naar binnen, nergens wachten voor een biertje en een pizza ( x80 2,– slechts)Een heleboel onwijs lieve Belgen. Een mooie plek midden voor het podium. En daarna ruim 1,5 uur Roger in topvorm met een band waar het plezier vanaf spatte! Hij heeft zich niet door de eerste de beste muzikanten laten omringen zeg, wat een kanjers. Kippenvel bij the Overture, die knalde er gelijk goed in (de volumeknop stond in Lokeren ook helemaal open)tot aan Baba O’Riley. Verder nog perfect weer….kortom zeer geslaagd. En nu maar hopen dat hij zijn belofte waar maakt om volgend jaar naar het vaste land terug te keren met Tommy (en daarna Quadrophenia met The Who natuurlijk).

    Thank you Roger

  7. ‘Gimme a stone’ werd niet gespeeld. Roger kondigde het wel aan en droeg het op aan Griekenland, Spanje, Italie en ontdekte toen dat het niet op de setlist stond. Ook Frank Simes zette een extra keer ‘Acid Queen’ in, maar loste dat perfect op. Overigens geweldig concert, maar helaas kort. Roger in blakende vorm en stem goed. Respect voor deze 67-jarige zanger. Wat een plezier straalde hij en de rest van de band uit. Die Simes is overigens een zeer goede gitarist. Inderdaad kippenvel bij Overture, zelfs tranen in mijn ogen (oud, seniel?, nee schitterend). Staat weer in mijn top 10.
    Ook prachtige versie van Who are you met indrukwekkende (contra)bas partij. Days of light en freedom Ride konden me niet bekoren. Verder de Who nummers met hier en daar een eigen sausje. Blij dat ik naar Roger ‘solo’ ben gegaan. Hij heeft er goed aan gedaan gedegen muzikanten uit te zoeken.
    Maar natuurlijk niet te vergelijken met The Who.

  8. Beste Jelle,

    Ik denk dat je even naar het toilet was tijdens het optreden. Gimme a stone werd wel degelijk gespeeld (vlak na Days of light). Voor de rest volledig met je eens.Bij mij bolden de traantjes ook meerdere keren over mijn kaakjes.

  9. Heb ook vreselijk genoten!!
    Onze Roger was duidelijk beter bij stem dan
    verleden week in Londen!
    Op de website van TV Oost Belgie staat een hele leuke reportage over zaterdagavond!
    Met name Jelle en ik worden breed uit te kijk gezet,maar er komen nog zat andere oude (Dutch)koppen langs!!
    Groet,
    Nico

  10. En ik maar denken dat deze sentimentele muts de enige was die moest janken..zelfs de stoere mannen hielden het dus niet droog! Heb echt genoten van dit optreden, wat een enthousiasme van Rog en de hele band!

  11. Beste Belle en Paul,
    Dan heb ik die stone dus gemist. Dat deel (Days of light en Freedom Ride) kon me niet bekoren.
    En die zogenaamde stoere mannen Belle. Misschien zie ik er zo uit door mijn postuur, maar het hart klein. Ik sta wel vaker te janken bij concerten, omdat het zo mooi is en muziek is emotie.

  12. Beste Lezers en Who-fans,
    Ik had dit concert voor geen goud willen missen. Wij hadden Roger Daltrey in maart al gezien in de RAH, dus wisten we wat ons te wachten stond. Wij hopen dat hij nog vaak een optreden zal geven met of zonder Pete Townshend, als ze maar optreden. Ik vond dat de Band er zichtbaar plezier in had en bracht dat over op het publiek. Wij hebben er intens van genoten, en ook ik kon de ogen maar moeilijk droog houden. Het is een stuk nostalgie en je ziet je leven voorbij komen met goede en slechte herinneringen. Wij hebben er intens van genoten.
    Groet, Bert de Kievit

  13. dag who fans!
    ook ik heb genoten van onze “ouwe rots in de branding” in lokeren: wat een enthousiasme, een prima band (geweldige drummer!). goed om hem weer ’s live te zien: hij had er zin in!
    hoogtepunt vond ik toch wel Young man blues: heerlijk om deze klassieker weer ’s live te horen én natuurlijk Going mobile: wat een briljant nummer, geweldig gezongen door Simon: waarom Pete dit nooit ’s live speelde blijft me een raadsel!
    wat een geweldig, relaí festival in lokeren: prima sfeer, “kleinschalig” en zeer professioneel van opzet met een magnifiek podium! geweldig die belgen!
    hopelijk maakt roger zijn belofte waar en komt volgend jaar terug naar het vasteland om daar te touren, want een complete tommy uitvoering wil ik nog wel weer ’s zien en als hij dan weer eindigt met blue red and grey, dan hou ik het niet meer droog…!

  14. @Tom: Ik moet zeggen dat Roger live beter overkwam dan wat er opgenomen is. Dit komt rechtstreeks uit de tafel dus is niet helemaal een juiste weergave van hoe het eigenlijk klonk…

  15. Hallo Joep,
    Wat is de wereld klein. Leuk om elkaar even te spreken in de (magic) bus. Bedankt voor de link.
    Groet,

    Jelle

  16. Leuk die link! En fijn dat er ook nog heel veel mensen gewoon wel blij waren met dit optreden ;-)! Vond de sfeer ook super, stond lekker vooraan (dank je Ruud!)maar geen last van geduw en getrek om me heen, heel relaí.

Plaats een reactie