Nieuw interview met Kenney Jones

Deel 2 is hier te bekijken.

7 thoughts on “Nieuw interview met Kenney Jones

  1. Meen me te herinneren dat Ringo je “all time favourite” is Franklin ? Kenney is een uitstekende drummer en als je naar de concerten met hem kijkt en luistert dan deed hij het met zijn eigen (strakke) stijl prima, zijn nadeel was dat hij toen met Keith werd vergeleken en dat Roger hem uiteindelijk geen geschikte drummer voor The Who vond. Zak blijft voor mij de beste drummer voor The Who na Keith (Keith tot ca. 1975/76 dan want eerlijk is eerlijk als je hem op bv Kilburn en zelfs The Houston Summit ziet dan is Zak daarmee vergeleken nu toch echt beter dan z’n leermeester).

  2. Klopt Reno; ik vind Ringo nog steeds een van de beste, zoniet de beste, drummers ooit. Maar Kenney Jones heeft eigenlijk een heel fijne groove. Bijna soul. En zijn Small Faces en Faces albums vind ik fantastisch. Samen met Charlie Watts maken ze mijn top drie! Ik vind Zak trouwens ook de beste post-Keith Moon Who drummer. Al vond ik kenney Jones bijvoorbeeld bij dat Rockpalast concert indertijd ook erg sterk. Op de plaat kwam-ie bij The Who nooit lekker uit de verf…
    De Ziggo Dome ga ik missen; ik was wel van plan (samen met Jan) te gaan maar ik vlieg begin juli met m’n meissie naar Kreta. Vriend Jan gaat ook mee.
    Ergens wel jammer; de recensies zijn bijna allemaal lovend en ’t is wellicht de laatste kans ze nog eens live te zien….
    Veel plezier in de Ziggo Dome!

  3. En Moon: toen die op zijn best was (wat mij betreft ‘Tommy’, ‘Live at Leeds’ & ‘Who’s Next’) was eigenlijk buitencategorie. Daar ga ik me, als drummer, niet aan vertillen!🙂

  4. Ja Griekenland altijd mooi, ben net 2 weken in ons geliefde Parga geweest en daar lekker Who I am gelezen. Wilde wel graag 05 juli terug zijn :–) wil dit toch niet missen en ja “laatste kans” ’t s wat Tom al een paar keer gezegd heeft dat dachten we de vorige tours ook en de geruchten gaan nu ook weer van een 50+ jarig bestaan concert, dus de jongens stoppen er volgens mij nog niet mee, en dood gaan voor ze oud zijn lukt ook al niet meer. Mee eens met de albums die je noemt waar Moon fenomenaal is, vind Quadrophenia daar zeker ook bij horen daar is Moon ook in grote vormHeb (ook als drummer) The real me laatst ook eens geprobeerd mee te spelen… snel gestopt haha Veel plezier IN Griekenland en see you

Geef een reactie

