Pete wordt 3e tijdens zeilbotenrace

Pete heeft eergisteren deelgenomen aan een zeilbotenrace in Menorca – hij werd derde. Dat melden El Clasica Menorca en Plásticos Y Debellios.

Pete meldt o.a. in het artikel dat hij altijd van klassieke zeilboten heeft gehouden en dat hij het mooi vindt om mensen te ontmoeten die in de boten wonen en surfen. Zijn ouders hadden vroeger een huis op Menorca. Zijn vader is op het eiland overleden. “Hij was een groot muzikant en hij hield van de rust op het eiland“, aldus Pete. “Ik herinner me nog dat deze plaats helemaal verlaten was, zonder bebouwing of mensen“.

Voor Pete is het varen een bevrijding. “Ik begon op mijn twaalfde te spelen in een groep, maar begon pas later met varen. De zee en de schepen zijn voor mij een bevrijding, een passie en een ontsnapping“.

Voor Pete zou de keuze tussen boten of gitaren erg moeilijk zijn, zo zegt hij verder in het artikel. “Ik heb liever mijn gitaren omdat ik daarmee geld verdien. De boten kosten me geld!“.

Geef een reactie

