Recensie Super Deluxe Edition “Tommy”

Sinds afgelopen vrijdag is de Super Deluxe Edition van “Tommy” verkrijgbaar. Ultimate Classic Rock heeft al een recensie.

“Stripped of the group’s ornamental settings, Townshend’s spare demos — often just him and his acoustic guitar — give ‘Tommy’ a less epic scope, bringing the story of the deaf, dumb and blind kid to a more human level and leaving its messianic implications to the full-band recordings..”

“The set’s concert disc gathers 21 previously unreleased live recordings from the band’s massive 1969 tour in support of ‘Tommy.’ They’re mostly supplemental, completing the arc started with the spare demos. The middle part of the story — the original album — is all you really need. But the before and after sections documented here dust off its roots and legacy

2 thoughts on “Recensie Super Deluxe Edition “Tommy”

  1. Vrijdag meteen maar even mijn bestelde exemplaar bij de platenzaak opgehaald, en afgelopen weekend de demo- en live CD’s beluisterd.
    De demo’s vond ik wel oke, en een leuke aanvulling op al het Tommy materiaal dat ik al in mijn platenkast had staan. De live CD was ik persoonlijk niet echt van onder de indruk, om eerlijk te zijn. Het overgrote deel van deze live-versies klinkt nogal ‘ongecontroleerd’ en ‘gejaagd’. Zeker niet van hetzelfde niveau als de live-versies zoals we die kennen van Hull, Leeds, en Isle Of Wight… maar dat is slechts mijn persoonlijke mening natuurlijk.

  2. Bedankt Roy voor je mening. Altijd goed om dat hier te lezen.

    Ik heb de nieuwste Tommy (nog) niet. Wie heeft ´m nog meer en geeft hier ook een beoordeling?

Geef een reactie

