Pete en Roger weer samen op het podium met Kenney Jones

Op 14 juni aanstaande vindt Rock N’Horsepower in Ewhurst Green (Surrey, UK) plaats, een groots benefietconcert waarvan de opbrengst naar Prostate Cancer UK gaat. Die dag is er ook een grote tentoonstelling van auto’s.

Tijdens het benefietconcert zullen Roger en Pete optreden met Kenney Jones, voormalige drummer van The Who. Dit zou de eerste keer zijn sinds Kenney’s laatste optreden met de band in 1988. Andere artiesten die hun opwachting zullen maken zijn o.a. Mike Rutherford (Genesis), John Lodge (Moody Blues) en Jeff Beck.

Bij Kenney werd in 2013 prostaatkanker geconstateerd, zo valt te lezen in een artikel op Get Surrey. Hij kreeg behandeling toen duidelijk was dat de kanker zich niet verspreid had. “Having been recently diagnosed with prostate cancer, Prostate Cancer UK has been a huge support in my diagnosis and recovery. I am excited to be holding this day to not only raise money but to raise awareness for them“, aldus Kenney.

Hij laat weten op zijn Facebookpagina: “Really pleased to hear my friends and former band mates Roger Daltrey and Pete Townshend will be joining me on stage where we will all perform together on the 14th June for Rock ‘n’ Horsepower in aid of Prostate Cancer UK. The line up is looking amazing and I hope you can all join us!“.

Meer informatie over het benefietconcert is hier na te lezen.

3 thoughts on “Pete en Roger weer samen op het podium met Kenney Jones

  1. Zou Kenney ook volgend jaar met de “final tour” meegaan….? Zou jij niet erg vinden he Franklin, als ik me goed herinner is Kenny (samen met Ringo) een van je favoriete drummers ?

  2. Klopt Reno. Ik vind Kenney een van de betere drummers. Maar ik moet bekennen dat ik Zak qua stijl beter bij The Who, of wat er van over is, vind passen. Kenney is meer een souldrummer die een lekkere groove kan neerleggen. Die andere drummer (na Zak) waarvan ik de naam even niet weet vind ik ook een prima drummer. Maar het is vooral kenney’s werk bij The Small Faces en op de Tommy soundtrack wat mij erg aansprak. Trouwens, ik herinner me een Rockpalast optreden van The Who (indertijd bij John H. op TV gezien), dat was ook niet slecht hoor…🙂
    Alles goed verder Reno?

    • Ja gaat prima, met jou ook hoop ik. Ik ben groot fan van Zak, voor The Who de beste na Keith (in z’n beste jaren dan). Scott Devours (zo heet hij) vind ik ook erg goed. Heb hem 2 keer gezien vorig jr in de Ziggo en met Roger ’s solo Tommy tour in 2011 waar hij ook al in zijn band zat. De Quadrophenia dvd komt over een paar weken uit dus kun je Scott daarop zien. Het Rockpalast optreden is als bonusdisc uitgegeven bij de “Maximum R&B live dvd. Zeker de moeite waard om weer eens te zien. Had dat concert alleen op een oude video band destijds. Met John nog vaak contact, is vorig jaar ook met z’n zoon meegeweest naar het concert in de Ziggo. Groet

Geef een reactie

