Pete over 50 jaar Who

De Berliner Morgenpost heeft een interview met Pete over het vijftigjarig bestaan van The Who. Ad Hoc News verwijst daar ook naar.

“Tegenwoordig verbaast het me wanneer ik besef hoe goed ik nog steeds op het podium ben. Ik weet dat ik niet de beste gitarist ter wereld ben. Mijn werk bestaat nog steeds uit gebrul en gehuil van woede en verbeelding“, aldus Pete.

Over Woodstock:
“Ik heb vaak geklaagd over Woodstock, want het was gewoon ontzettend rommelig. Toen ik er arriveerde, dacht ik dat ik in een vluchtelingenkamp terecht gekomen was. Het gebied achter het podium was één grote modderpoel. Ik zonk er in tot mijn knieën. (…) Vervolgens verstoorde Abbie Hoffman ons optreden. Ik heb hem met mijn gitaar van het podium geschopt. Ik kan er niet tegen als iemand ons optreden verstoort. Ik heb hem later mijn excuses aangeboden“.

Over Keith en John:
“Ik heb met John en Keith veel tijd op het podium doorgebracht. Maar toen [tijdens Quadrophenia] stond ik daar op het podium en de filmbeelden waren zichtbaar achter me, maar ik voelde geen geestelijke of emotionele band met deze… foto’s van hen. Toen schreef ik mijn boek en ik heb vaak proberen samen te vatten wat Keith voor mij betekende. En elke keer dat ik dat deed, bracht hij me in de war – net zoals toen hij nog leefde.

John was echter heel anders. Toen ik over hem schreef, voelde ik alleen een enorme genegenheid voor hem. Ik kende hem al sinds mijn elfde. Hij was een zeer goede muzikant. Niet alleen op bas. Hij was een prachtige koperblazer, speelde in een orkest.

Als ik die twee tijdens onze concerten op het scherm zie wordt me een ding duidelijk: er is veel dat we nooit meer kunnen laten terugkeren“.

Geef een reactie

